دبیر انجمن خودروسازان گفت: با وجود آنکه از سال گذشته موضوع واردات خودروی نو هم مطرح و قرار هم بود تا اوایل امسال ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی نو وارد کشور شود، اما به دلیل کمبودهای ارزی در کشور هنوز خودرویی وارد نشده است و ۱۰ دستگاه خودرو هم به مردم ندادهاند و در خصوص خودروهای کارکرده هم همین معضل وجود دارد و فقدان منابع ارزی واردات این خودروها را هم ...
لطفالله سیاهکلی گفت: اگر تعرفه اصلاح نشود، فلسفه لایحه واردات خودروی دست دوم دولت زیر سوال میرود. اصل موضوع آن است که با ارزی که داریم نمیتوانیم خودروی زیادی وارد کنیم. با تعداد کم خودرو امکان تنظیم بازار وجود ندارد.
در مورد اینکه چرا روند واردات خودرو به کشور همچنان کند پیش میرود و خودروی خارجی جدیدی تحویل مشتریان نشده است، سناریوهای مختلفی وجود دارد. در این بین، سهسناریو اصلی وجود دارد که عبارتند از: «مخالفت پنهان با واردات خودرو»، «چالش ارز» و «نقش مافیا در کندی واردات».
عباس علی آبادی در گفتوگویی در مورد واردات خودرو، گفت: واردات یکی از ابزارهای مدیریت و کنترل بازار است؛ مجلس نقطه نظرات خود را در این حوزه ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبهای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.
غلامی اظهار کرد: مهمترین پرونده سال ۱۴۰۱ سازمان اموال تملیکی، پرونده فروش ۱۰۶۲ دستگاه خودرو سواری وارداتی بود که با دستور شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و پس از سفر ریاست قوه قضاییه به استان بوشهر و بازدید از وضعیت نامناسب نگهداری این کالاها، رای این پرونده صادر و تمامی این دستگاهها در مزایدههای سراسری سازمان اموال تملیکی به فروش رسید. حدود ۵ هزار میلیارد ...
برخی از واردکنندگان کالاهای اساسی میگویند که ماههاست ارز مورد نیاز خود را دریافت نکردهاند، ماجرا به همینجا ختم نمیشود و حالا تجار خبر میدهند که شبکهای از دلالان ارز نیمایی شکل گرفته است و دیگر نهتنها ارز ۲۸ هزار ۵۰۰ تومانی وجود خارجی ندارد که برخی از تجار مجبور شدهاند برای تأمین نیاز ارزی خود دلار ۵۰ هزار تومانی بخرند.
مهدی محبی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاههای مخابراتی میگوید: شرایط فعلی بازار به گونهای است که زمینه برای واسطهگری و کسب سودهای کلان در مقاطع مختلف، برای بازیگران غیررسمی بازار فراهم میشود و این افراد هیچ الزامی برای پاسخگویی به نهادهای قانونی حس نمیکنند؛ اما متاسفانه در سوی دیگر شرکتهای رسمی فعال در این بازار که حاشیه سود بسیار پایینتری ...
بازار خودروی کشور در حال حاضر با عدمتعادل بین عرضه و تقاضا مواجه است و بهخصوص با توجه به فریز پنجساله واردات از یک سو و ضعف کیفی خودروهای داخلی از سوی دیگر، تشنه واردات است و در این بین، با توجه به قیمت پایینتر و ارزبری کمتر دستدومها، شهروندان بیشتری میتوانند نسبت به خرید خودروی خارجی اقدام کنند.
یک روز پس از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صمت، این وزارتخانه لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده را تقدیم دولت کرد؛ لایحهای که طبق آن، هر شخص حقیقی (هر ایرانی) بدون داشتن کارت بازرگانی میتواند نسبت به واردات دست دومها اقدام کند
با حذف این الزام و حالا که واردکنندگان قیدی بابت عرضه خودروها در بورسکالا ندارند، هیچ بعید نیست تقاضاهای جدیدی برای ورود به عرصه واردات شکل بگیرد و حتی صاحبنامها و قدیمیها نیز وارد میدان شوند.